Header Ads

Słowa warte wypowiadania częściej!

Które gesty potrafią sprawić czyjś dzień dużo lepszym!

   Naprawdę warto! Chcesz poprawić komuś humor? Te proste gesty potrafią sprawić czyjś dzień dużo lepszym!
   Ostatnio rodzicielka poprosiła mnie o zebranie naszych zacnych szat z suszarni za drzwiami balkonowymi, gdzie wisiały na wietrze kołyszące się materiały świeżo uprane. Już suche! Poszedłem więc, do Kobiety której zawdzięczam ten piękny zapach i miły w dotyku ciuch, aby uczynić sympatyczny gest i tak…


Mówienie miłych słów jest miłe nie tylko dla kogoś, ale również dla nas
- Patryk Tarachoń


Patrz na ten uśmiech

   Zwyczajnie powiedziałem jak podoba mi się zapach i to jak miła w dotyku była bluzka, czy co tam miałem w dłoniach zdjęte z balkonu. Jednakże nie tylko w tego rodzaju sytuacjach spotykam się z radością w oczach ludzi.
   Przykładowo mamie mojej dziewczyny czasem z zachwytem chwalę to co ugotowała. Na całe szczęście nie muszę kłamać, bo gotuje dobrze. Czasem widać, że zwyczajnie tego dnia warto się uśmiechnąć i dodać coś miłego. Kiedyś zostałem zapytany czy poprzednim razem nie smakowało, prosta odpowiedź – przy tym co jem dzisiaj, nie potrafię sobie nawet przypomnieć co jadłem rano. Jest naprawdę pyszne!

   Z moim ojcem mam specyficzny kontakt. Z czasem zaczął robić sobie żarty moim kosztem, więc ja zacząłem z Niego. I tak doszedł do wniosku, iż prawdopodobnie go nie lubię. Czasem owszem tak jest i bywa po dziś dzień, dlatego gdy mi pomoże, a wiem jak lubi czuć się doceniany, dziękuję mu uświadamiając, że bez jego wkładu nie dałbym rady sobie poradzić z tym czy czymś innym.


Chcesz być szczęśliwy, zacznij dawać szczęście innym
- Patryk Tarachoń


   Niestety nie zawsze to działa. Kiedyś w sklepie kasjerka nie była zadowolona, siedziała na wszystko naburmuszona i powiedziałem, że dziękuję za obsługę, sprawnie poszło i jestem zadowolony, więc wybuchła do mnie. Nie rozumiałem dlaczego, ale teraz już wiem, że czasem bez sensu. Niektórym nawet wygrana w Lotto nie sprawiłaby nawet odrobiny radości. Są ludzie muszący narzekać na innych.


Miłych słów nie mówią tylko…

   Wydawać by się mogło, że podlizywać się potrafią tylko ci co byli krzywdzeni lub wyzywani w młodszych latach. Za takich uważa się lizusów i traktuje ich jak trędowatych. Prawda jest jednak inna.
   Największymi dziwadłami są te osoby co myślą tylko o sobie i aby im było dobrze. Nie są ani odrobinę mili, ponieważ wychodzą z założenia, że to dla nich inni powinni być serdeczni. Ponadto walczą ze swoimi kompleksami czy poczuciem niskiej wartości.
   Moim zdaniem, jeżeli ktoś ma mało, a chodzi z nosem podniesionym wyżej niż powinien, jasny dla mnie jest powód, dlaczego drugiego człowieka traktuje w sposób wymieniony powyżej.


Czasem Twój uśmiech jest wstanie dać komuś więcej
Niż tysiąc słów i klapnięcie po ramieniu
- Patryk Tarachoń



   Uśmiechajmy się więcej, rozmawiajmy i idźmy przez życie z pozytywnym nastawieniem. Dziwniejszy jest ktoś kto traktuje to za nienormalne, niż jak wariat wita się z ludźmi i częstuje ich pozytywną dawką energii.
   Kiedyś ze zdziwieniem reagowałem na koleżankę, biegnącą w moją stronę aby przytulić się na przywitanie, tudzież nie rozumiałem dlaczego dla mnie dziwny jest ktoś witający się ze mną. Jakby właśnie dowiedział się, że życie nie ma sensu, a wszystko co robi to wegetacja. I z jednej strony i z drugiej taki dziwny niesmak pozostawał.
   Teraz jednych i drugich witam podobnie, a chwilę później odrywam się do trzecich i jeszcze bardziej radośnie cieszę się na widok kogoś innego. Oczywiście w gronie, które znam.

   I żeby nie było. Polska nie jest jedynym krajem gdzie nikt nikomu nie ufa, nie chce odstawać i obawia się uśmiechnąć. Chociaż tutaj również można znaleźć fajnych ludzi, pełnych pozytywnego nastawienia w sobie.

4 komentarze:

  1. Spróbuj uśmiechać się cały czas, a ludzi będę się ciągle Ciebie pytali co się wydarzyło. Mało kto wierzy, że można uśmiechać się tak po prostu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobne doświadczenia. Czasami mam wrażenie, że uśmiech wzbudza u ludzi podejrzliwość. Sam jednak wolę się uśmiechać, bo czuję się z tym lepiej.

      Usuń
    2. Mamy wszyscy w takim razie identycznie. Uważam i czuję podobnie, także piona chłopaki! :)

      Usuń
  2. Widzę że na blogu stawiasz na mowienie.

    OdpowiedzUsuń